دیدار پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت با رهبر انقلاب

دیدار پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت با رهبر انقلاب
پنجشنبه ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۰
کد خبر :  ۵۳۴

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز در دیدار هزاران نفر از پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت، ضمن تبیین دلایل چرایی آغاز جنگ تحمیلی، به دو عامل «سخن نو» و «جاذبه‌های» جمهوری اسلامی در مقابل نظم فاسد و باطل حاکم بر جهان اشاره کردند و گفتند: دفاع مقدس علاوه بر دفاع ارزشمند از وطن، دفاع از دین و جهاد فی سبیل‌الله بود که اسلام را زنده و ملت ایران را عزیز و روح معنوی را در کشور ترویج کرد.

رهبر انقلاب با تأکید بر اینکه مخاطب این سخنان همگان بخصوص نسل جوان هستند، در تبیین علت آغاز جنگ علیه ملت ایران در سال ۱۳۵۹ گفتند: انگیزه حمله به مرزهای ایران مخصوص صدام و حزب بعث نبود بلکه سردمداران نظم جهانی آن روز یعنی آمریکا و شوروی و دنباله‌روهای آنها هم انگیزه زیادی برای تهاجم داشتند.

ایشان، دلیل دشمنی ابرقدرت‌ها با انقلاب مردمی بی‌نظیر ایران را غیرقابل تحمل بودن تفکر نوین و پیام این انقلاب برای آنها دانستند و افزودند: علت خصومت آنها این بود که انقلاب اسلامی یک فریاد صریح علیه نظم باطل و ویرانگر حاکم بر جهان و نظام سلطه یعنی تقسیم دنیا به سلطه‌گر و سلطه‌پذیر و تحمیل فرهنگ و نظر سلطه‌گران به سایر کشورها بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه سلطه‌گران نمی‌توانستند سخن نوی انقلاب اسلامی را که برای ملتها جذاب و قابل توسعه بود تحمل کنند، خاطرنشان کردند: آنها منتظر فرصت حمله به ایران بودند و صدام که فردی جاه‌طلب، طمّاع، وقیح، ظالم و بی‌ملاحظه بود این فرصت را برای قدرتها مهیا کرد و با تحریک آنها، به ایران حمله کرد.

 ایشان در بیان بخش دوم از سخنان خود یعنی گزارشی از جنگ گفتند: یک گزارش از جنگ، گزارش توصیفی است یعنی بیان وضعیت ارتش دشمن از جمله تجهیزات و سازماندهی کامل، پشتیبانی مستمر آمریکا و شوروی و اروپا از صدام ، انتقال اطلاعات میدان بوسیله آمریکا و تأمین مالی از طرف برخی دولت‌های همسایه.

ایشان نوع دیگری از گزارش جنگ را که مهمتر از گزارش توصیفی است، گزارش تبیینی جنگ خواندند و با تاکید بر لزوم اطلاع نسل جوان از هر دو نوع گزارش جنگ، گفتند: بر اساس این گزارش، جنگ فقط برای دفاع از وطن نبود البته دفاع از وطن، یک ارزش است اما مسئله جنگ، بالاتر از این ارزش یعنی دفاع از اسلام و عمل به دستور قرآن بود که به آن در ادبیات اسلامی، جهاد فی سبیل الله گفته می‌شود.

رهبر انقلاب با تأکید بر اینکه دفاع مقدس، انقلاب و اسلام را زنده نگه داشت و با عزیز کردن ملت ایران، روح معنویت را در کشور ترویج کرد، افزودند: بر همین اساس سراسر جبهه‌ها تبدیل به عبادتگاه و دعا و توسل و گریه‌های نیمه‌شب و خدمات بی‌ریا شد.

 

ارسال نظر