شهید علیرضا فروزش

پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۹
کد خبر :  ۳۸۵

شناسه

نام: علیرضا (سعید)
نام خانوادگی: فروزش
نام پدر: میرزا
نام مادر: قمر
تاریخ تولد: ۱۳۴۱/۱/۷
محل تولد: تهران
سن: ۲۳ سال
تحصیلات: دیپلم حسابداری و تحصیلات حوزوی مکاتبه ای
وضعیت تاهل: متاهل (دارای ۲ فرزند)
مسئولیت: مسئول تعاون ل۲۷
تاریخ شهادت: ۱۳۶۴/۱۲/۲
محل شهادت: فاو
عملیات: والفجر ۸
مزار: تهران، بهشت زهرا(س)، قطعه۲۴، ردیف۹۰، شماره۴۵

 

زندگینامه

شهید علیرضا فروزش در هفتم فروردین ۱۳۴۱ در تهران دیده به دنیا گشود. دوره ابتدایی را در دبستان اکباتان در خیابان ولیعصر گزراند و دوران متوسطه را در دبیرستانهای اقبال آشتیانی و ملک پور طی کرد. سال ۱۳۵۸ دیپلم حسابداری گرفت. او ضمن تحصیلات کلاسیک، در درسهای مکاتبه ای قم نیز شرکت کرد و موفق به دریافت تشویق نامه شد.

علیرضا کتابخانه مسجد صاحب الامر را در خیابان قزوین تاسیس کرد و بعد از عضویت در سپاه، خودش در تعاونی مشغول به کار شد. وی در سال ۱۳۶۳ بعنوان مسئول تعاون لشکر ۲۷ انتخاب شد.

وی ازدواج کرده بود و ثمره ازدواجش دو دختر با نامهای زینب و زهراست. او راهی جبهه گردید که در اثر برخورد بمب خوشه ای به سرش مجروح شد و سپس به شهادت رسید.

 

وصیتنامه

ای همسرم، چند کلمه با تو سخن دارم و آن اینکه اصلا به خودت ناراحتی راه ندهی و خودت را نبازی. این را بدان که زندگی یک کلاس درس بیش نیست. انسانها بایستی دیر یا زود امتحان خود را پس دهند و اگر من شهید شدم بدان که مورد امتحان خدا قرار گرفته ام. افتخار کن و به خودت ببال که همسر و یا شریک زندگی یک پاسدار شهید اسلام هستی. برایم اشک مریز. در هر جا هستی از جمهوری اسلامی و امام و یاران امام دفاع کن و اگر به تو گفتند متعصبی، ناراحت نشو. چون انسانی که تعصب ندارد، یا بی غیرت است یا بی تفاوت. چنین آدمی هرگز شایسته زندگی نیست.

آری، در شرایطی که معاویه ها و یزیدها در کشورهای مختلف حاکم هستند، تو باید زینب وارو من حسین وار خون بدهیم و جوی خون برای نهال مکتب بسازیم که اینها دشمن اسلام هستند و به قول امام اینها از اسلام میترسند.

شهادت من در راه اسلام و قرآن، شاید جوششی در جوانان بوجود آورد و به زودی تمام ریشه های کفر را از بن برکشد ان شاءالله.

همسرم از حضرت حجت(عج) غفلت نکن. تمام اعمالت را به حساب آن حضرت انجام بده تا باشد در بهشت برین در کنار هم قرار گیریم. خواهش میکنم فرزندانم زهرا و زینب را آنطور که من آرزو داشتم بزرگ و تربیت کن. همچون ائمه اطهار، راه پدر را نشانشان بده تا ادامه دهند.

تو ای مادر، که در زندگی ام برای من هم پدر بودی و هم مادر و خیلی پای من و بچه هایم زحمت کشیدی. مادرجان، من پسر خوبی برای شما نبودم و امیدوارم مرا عفو کنی. از زحمات بی دریغ شما در دوران حیاتم ممنونم و هیچوقت فراموش نمیکنم محبت های شما را.

ای پدر مهربانم، که با بصیرت، زندگی را برای خود دشوار نکردی و بهترین زندگی را در کنار مادرم انجام می دهید، از زحمات شما هم در طول این مدت عمری که داشتم ممنونم. از راهنماییها و ارشادهای شما خیلی تشکر میکنم.

چند کلمه ای با برادرانم صحبت دارم و آن این است که به یاد خدا باشید و دل به دنیا نبندید چون دنیا بی وفاست و هر قدر در این دنیا مال جمع کنید، نمی توانید با خودتان به آن دنیا ببرید و دیگر اینکه غرض و هوای نفس را کنار بگذارید و سعی کنید به مردم خدمت کنید. نگذارید چهره این انقلاب بد نشان داده شود.

از شما برادران از کوچک تا بزرگ می‌خواهم که من رفتم تداوم دهید و مگذارید اسلحه‌ای که از دست من به روی زمین افتاد همانطور بماند بلکه آن را بردارید و به سراغ آمریکا شوروی و اسرائیل بروید و نابودشان کنید.

خطاب به کلیه اقوام و دوستان:

ممکن است شما که الان این وضعیت نامه را می‌خوانید اشک در چشمانتان حلقه زده باشد اما این سخن را قبل از صحبتم بزنم که هرگونه افسردگی و ناراحتی مطمئناً باعث عذاب روح من می‌شود خوشحال و امیدوار باشید بعد از شهادت من خواهش می‌کنم اشک نریزید شهادت سعادتی است که نصیب هر کسی  نمیشود. شهادت شربتی است که هر کسی توان ندارد آن را بنوشد مگر اینکه خود را از قید و بند ظاهری اعم از مال و جان خود گذشته و در راه حق علیه باطل فدا کند. شهادت حد نهایی تکامل انسان است و ما باید سراغ مرگ برویم مگر انسان یک دفعه بیشتر می‌میرد پس چه بهتر آنکه یک دفعه هم در راه خدا باشد ما باید عهدی که با شهدا بستیم را وفا کنیم و راه آنها را ادامه دهیم.

خوشحالم که جانم را نثار اسلام و مکتب محمد و علی می‌کنم و افتخار می‌کنم که ایدئولوژی من اسلام است اسلامی که به من فهماند چگونه بیندیشم و چگونه راهم را انتخاب کنم.

دشمن منافق بداند که ما عاشقان شهادت تا دمار از روزگار مزدوران آمریکا و اطرافیان آنها در نیاوریم ساکت نخواهیم نشست و پیام خود را که پیام اسلام است به گوش تمام مستضعفین جهان می‌رسانیم.

انقلاب اسلامی باعث شد دنیا از خواب بیدار شود و انسانیت را دوباره به یاد آورد از شما تقاضا می‌کنم رهبر عزیز و قلب مستضعفین جهان را تنها نگذارید و همیشه از او تبعیت کنید همیشه گوش به فرمان امام باشید.

دوستان او را دوست خود و دشمنان او را دشمنان اسلام بدانید. آری هر کس مخالف امام خمینی است مخالف اسلام است و هرکه مخالف اسلام است مخالف خدا است پس آنها را طرد کنید و با آنها معاشرت نکنید.

سفارش می‌کنم که پاکی و صداقت را پیشه خود کنید و راه امام خمینی که همان راه انبیا برای رسیدن به لقاء الله است فراموش نکنید و بدانید که پسر یا برادر یا همسر شما جز خدا به هیچ چیز دیگر فکر نمی‌کرد.

بچه‌ها سعی کنید حقوق و اقدام خود را در قبال والدین به جای آورید و قرآن زیاد بخوانید غیبت کمتر بکنید زیاد به دنیا اعتماد نکنید بدانید شما باید روزی در صحرای محشر بایستید و پاسخگو باشید گوش به توطئه‌های مشرکین و منافقین ندهید و یاران امام را که در خط امام نیز می‌باشند با همه وجود حمایت کنید.

خواهش می‌کنم در تشییع جنازه من فقط ذکر خدا و الله اکبر بگویید مبادا در مورد این به انقلاب بدگویی کنید. درخت انقلاب برای سیراب شدن احتیاج به خون دارد با جاری شدن خونمان است که حکومت مان پابرجا می‌ماند و به حکومت عدل الهی آخرالزمان متصل می‌شود. شما این را بدانید که این انقلاب با اسلحه پیروز نشد بلکه این قدرت خون شهیدان ما بود که جوششی را در جوانان به وجود آورد و ما را پیروز کرد و خواهد کرد انشاالله.

در آخر از همه طلب آمرزش می‌نمایم در ضمن اگر خواستید برای من مجلس ختمی بگیرید بسیار ساده برگزار نمایید.

به امید جهانی شدن حکومت عدل الهی به رهبری امام زمان عجل الله

و السلام علی عباد الله الصالحین

 

تصاویر

ارسال نظر

آخرین اخبار
پربازدیدها
پربحث ها